C.T.H. 129_Werkplaats_met_mobilhome-1.jpg
C.T.H. 144_Mercedes_Cla_18_Cgi_122_pk_200_nm_foto.jpg
C.T.H. 146_Vw_Tiguan_20_tdi_184_pk_380_nm_foto_banner.jpg
C.T.H. 128_FIAT_DUCATO_MOBILHOME_FOTO.jpg
C.T.H. 55_BUREEL_ONDER.jpg
C.T.H. 140_Opel_Insignia_2014_reklame.jpg
C.T.H. 145_buiten_foto_met_meest_bmw.jpg
C.T.H. 126_MAN_TRUCK_TGX_440PK_2100NM_FOTO.jpg
C.T.H. 132_porsche_panamera_.jpg
C.T.H. 94_testbank_leeg_breedbeeld.jpg
C.T.H. 141_Volvo_C70_20_d_150_pk_350_nm_Foto.jpg
C.T.H. 143_Mazda_6_22_SkyactivD_175pk_420nm_foto.jpg
C.T.H. 106_AUDI_A3_2010_FOTO.jpg


Onze gekoppelde 4x4 Vermogentestbank behoort tot de top in de wereld.

Onze gekoppelde 4x4 testbank

C.T.H. Chiptuning beschikt over de nieuwste gekoppelde 4x4 testbank om het vermogen van diverse voertuigen te testen en beoordelen in chip- en motortuning. Tegenwoordig zijn moderne wagens alleen nog maar te testen via deze moderne gekoppelde testbank. Dit door het feit dat bij simpele vermogentestbanken de ABS en de tractiecontrole tussenkomen, zelfs wanneer deze uitgeschakeld worden.

Daarom hebben we gekozen voor een Dynostar testbank. Een exemplaar dat behoort tot de top van de wereld op dit gebied. Hiermee kunnen we tot 840 pk en 3300 nm koppelgeremd meten. Dit tot een snelheid tot 350 km/pu. De snelheid geregelde blaasinstallatie van 25.000 kubieke meter kunnen we tot een luchtsnelheid van 120 km/pu perfect simuleren.

C.T.H. Audi A4 2000 Cr Tdi 120 pk 290 nm video.flv
C.T.H. Audi A4 All Road 2000 Cr tdi 136 Pk 320 Nm video.flv
C.T.H. Audi A5 2000 Cr Tdi 136 Pk 320 Nm video.flv
C.T.H. Audi Q5 2000 Tfsi 211 pk 350 nm video.flv
C.T.H. Audi TT 2000 Tfsi 200 pk 280 nm video.flv
C.T.H. Audi TT.flv
C.T.H. AUDI_A3_1600CRTDI_105PK_250NM_VIDEO.flv
C.T.H. AUDI_A3_VIDEO.flv
C.T.H. AUDI_A4_2008_VIDEO.flv
C.T.H. Audi_A5_2000CrTdi_163Pk_350Nm_Video.flv
C.T.H. AUDI_A5_VIDEO.flv
C.T.H. AUDI_Q5_VIDEO.flv
C.T.H. AUDI_Q7_4200TDI_326PK_760NM_VIDEO.flv
C.T.H. AUDI_RS6_V10_580PK_650NM_VIDEO.flv
C.T.H. Bmw X1 2000 d 136 pk 300 nm video.flv
C.T.H. Bmw X3 F25 20 D 190 pk 400 nm video.flv
C.T.H. BMW_1_SERIE_CABRIO_2000D_163PK_350NM_VIDEO.flv
C.T.H. BMW_1_SERIE_VIDEO.flv
C.T.H. BMW_3_SERIE_VIDEO_KL.flv
C.T.H. BMW_3_SERIE_VIDEO.flv
C.T.H. BMW_5_GT_3000D_245PK_540NM_VIDEO.flv
C.T.H. BMW_5_GT_VIDEO.flv
C.T.H. BMW_5_SERIE_2010_3000D_204PK_450NM_VIDEO.flv
C.T.H. BMW_5_SERIE_2010_VIDEO.flv
C.T.H. BMW_5_SERIE_VIDEO.flv
C.T.H. BMW_520D_163PK_350NM_VIDEO.flv
C.T.H. BMW_730D_2009_VIDEO.flv
C.T.H. BMW_730D_211_245PK_540NM_VIDEO.flv
C.T.H. BMW_X1_VIDEO.flv
C.T.H. BMW_X3_2011_2.0D_163PK_380NM_VIDEO.flv
C.T.H. BMW_X6_2010_3000D_211PK_540NM_VIDEO.flv
C.T.H. BMW_X6_2010_VIDEO.flv
C.T.H. CITROEN_C_CROSSER_2200HDI_156PK_380NM_VIDEO.flv
C.T.H. CITROEN_C_CROSSER_VIDEO_KL.flv
C.T.H. CITROEN_C5_2000HDI_136PK_340NM_VIDEO.flv
C.T.H. CITROEN_C5_2007_VIDEO_KL.flv
C.T.H. CITROEN_JUMPER_2800HDI_128PK_300NM_VIDEO.flv
C.T.H. CITROEN_JUMPY_2000HDI_136PK_320NM_VIDEO.flv
C.T.H. FORD_FOCUS_1600TDCI_90PJ_215NM_VIDEO.flv
C.T.H. FORD_FOCUS_VIDEO_KL.flv
C.T.H. FORD_MONDEO_2007_VIDEO_KL.flv
C.T.H. JAGUAR_XF_VIDEO.flv
C.T.H. JAUGUAR_XF_2700D_207PK_435NM_VIDEO.flv
C.T.H. JEEP_WRANGLER_2800CDR_163PK_410NM_VIDEO.flv
C.T.H. JEEP_WRANGLER_VIDEO_KL.flv
C.T.H. KIA_CEED_1600CRDI_90PK_235NM_VIDEO.flv
C.T.H. KIA_SORENTO_2500CRDI_163PK_343NM_VIDEO.flv
C.T.H. KIA_SORENTO_VIDEO_KL.flv
C.T.H. LANCIA_DELTA_1600JTDM_120PK_320NM_VIDEO.flv
C.T.H. Landrover Range Sport 3000 d 245 pk 600 nm video.flv
C.T.H. LEXUS_IS220_2200D4D_163PK_400NM_VIDEO.flv
C.T.H. Mazda 3 1600 cdvi 109 pk 245 nm video.flv
C.T.H. MAZDA_3_VIDEO.flv
C.T.H. media-library/30_Vw_Tiguan_2000_Cr_Tdi_136_pk_320_nm_video.flv
C.T.H. media-library/31_Bmw_120_d_163_pk_350_nm_video.flv
C.T.H. media-library/32_Bmw_X1_2000_d_136_pk_300_nm_video_2.flv
C.T.H. media-library/33_Audi_Q5_2000_Tfsi_211_pk_350_nm_video.flv
C.T.H. media-library/35_Mercedes_S_450_cdi_320_pk_730_nm_video.flv
C.T.H. media-library/36_Skoda_Octavia_1900_Tdi_105_pk_240_nm_video.flv
C.T.H. media-library/40_PORCHE_996_300_PK_350_NM.flv
C.T.H. media-library/41_Audi_A4_2000_Cr_Tdi_120_pk_290_nm_video.flv
C.T.H. media-library/43_Bmw_525_d_2010_3000_d_204_pk_450_nm_video.flv
C.T.H. media-library/45_Mazda_3_1600_cdvi_109_pk_245_nm_video_2.flv
C.T.H. media-library/46_Vw_Golf_6_1600_Cr_Tdi_105_pk_250_nm_video.flv
C.T.H. media-library/47_Vw_T5_2000_Cr_Tdi_180_pk_400_nm_video.flv
C.T.H. media-library/84_Bmw_X6_model_2010_3000_d_211_pk_540_nm_video.flv
C.T.H. Mercedes c 200 cdi 136 pk 270 nm video.flv
C.T.H. Mercedes S 450 cdi 320 pk 730 nm video.flv
C.T.H. MERCEDES_C_CLASSE_VIDEO.flv
C.T.H. MERCEDES_R350CDI_2011_265PK_620NM_VIDEO.flv
C.T.H. MERCEDES_S_CLASSE_VIDEO_KL.flv
C.T.H. MERCEDES_VITO_115CDI_150PK_330NM_VIDEO.flv
C.T.H. MERCEDES_VITO_VIDEO_KL.flv
C.T.H. Opel Astra 1900 Cdti 150 pk 320 nm video.flv
C.T.H. OPEL_ASTRA_VIDEO.flv
C.T.H. PORCHE 996 300 PK 350 NM.flv
C.T.H. PORSCHE_BOXSTER_221_245PK_270NM_VIDEO.flv
C.T.H. PORSCHE_BOXTER_VIDEO.flv
C.T.H. RENAULT_LAGUNA_2009_2000DCI_130PK_320NM_VIDEO.flv
C.T.H. RENAULT_LAGUNA_2009_VIDEO.flv
C.T.H. RENAULT_SCENIC_1.5_DCI_105PK_240NM.flv
C.T.H. Saab_9_3_VIDEO_KL.flv
C.T.H. SAAB_93_1900TID_150PK_315NM_VIDEO.flv
C.T.H. SEAT_IBIZA_2.0_TDI_143PK_320NM_VIDEO.flv
C.T.H. SEAT_IBIZA_2000CRTDI_170PK_350NM_VIDEO.flv
C.T.H. SEAT_LEON_1900TDI_105PK_250NM_VIDEO.flv
C.T.H. SEAT_LEON_VIDEO_KL.flv
C.T.H. Skoda Octavia 1900 Tdi 105 pk 240 nm video.flv
C.T.H. SUZUKI_GRAND_VITARA_1900DDIS_129PK_300NM_VIDEO.flv
C.T.H. VOLVO_C70_2400D_163PK_350NM_VIDEO.flv
C.T.H. VOLVO_C70_VIDEO_KL.flv
C.T.H. VOLVO_V50_1600D_110PK_240NM_VIDEO.flv
C.T.H. VOLVO_V50_VIDEO.flv
C.T.H. VOLVO_XC90_2400D_185PK_400NM_VIDEO.flv
C.T.H. VOLVO_XC90_VIDEO.flv
C.T.H. Vw Golf 6 1600 Cr Tdi 105 pk 250 nm video.flv
C.T.H. Vw T5 2000 Cr Tdi 180 pk 400 nm video.flv
C.T.H. Vw Tiguan 2000 Cr Tdi 136 pk 320 nm video.flv
C.T.H. VW_POLO_1400FSI_85PK_132NM_VIDEO.flv

Verschillende video’s van vermogentesten op onze 4x4 gekoppelde vermogentestbank

Simulatie van het weggedrag



We hebben deze nieuwe testbank aangeschaft om alle voortuigen succesvol te kunnen testen. Hij heeft de eigenschap dat er perfect weggedrag mee gesimuleerd kan worden, bijvoorbeeld met belasting van een aanhanger, in de bergen, met hoge snelheden maar het voornaamste natuurlijk bij normaal rijgedrag.

Tijdens de vermogentest hebben we met deze testbank ook de mogelijkheid om alle gegevens van de auto uit te lezen en te controleren. Op elk toerental kunnen we dit dan indien nodig nog aanpassen aan onze kwaliteitsnormen of aan uw wensen. Er zijn slechts enkele tuners die de beschikking hebben over een testbank als deze. Zo zorgen we voor de allerbeste chip- en motortuning op maat of succesvolle installatie van een powerbox in uw diesel.

Wij hebben dan ook voor de dynostar testbank gekozen omdat deze tot de top in de wereld behoort en geschikt is voor auto's campers en lichte bedrijfswagens.

Wij kunnen hiermee dan ook tot 840 pk en 3300 nm koppel geremd mee meten en dit tot een snelheid van 350 km/pu.

De snelheid geregelde blaasinstallatie van 25000 kubieke meter kunnen we tot een luchtsnelheid van 120 km p u perfect simuleren.

 

Zoals u kan zien op de foto's is een testbank een zeer grote investering voor een tunings bedrijf maar wel een noodzaak om een auto van een goede op maat gemaakte chiptuning (vermogentuning) te voorzien.

Er zijn dan ook maar enkele tuners die over een degelijke Vermogentestbank in een aparte testruimte beschikken.

 

Waarom testen op een testbank?

Wanneer u kiest voor een upgrade in de vorm van chiptuning moet u met meerdere zaken rekening houden bij het kiezen van uw programma.

Vooral: heeft de tuner een anti-vervuilingswetgeving die verschillend is voor diverse landen? De gemakkelijkste methode om een hoge productie te halen is om hetzelfde geknepen programma te leveren, onafhankelijk van het land waar de auto geleverd zal worden. Meestal zijn deze programma's zelfs zuiverder dan wat de wet voorschrijft. Dit omdat de fabrikant zo ook in de toekomst geen problemen zal hebben om aan deze wetten te voldoen.

Omdat niet voor elke motor een individueel programma gemaakt kan worden, moet er voor een veilig programma gekozen worden door de fabrikant, omdat de mechanische toleranties verschillen van motor tot motor. Om deze reden moeten we bij een chiptuning (vermogentuning) dit altijd individueel afstellen om zo de grens te vinden van de toleranties van de desbetreffende auto. Daar zit dan ook de oorsprong van een chiptuning.



Verschillende toleranties

 

Het is normaal dat de ene wagen niet dezelfde toleranties heeft als een gelijkwaardige andere wagen. Daarom heeft hij een individueel programma nodig. Alle bedrijven of tuners die hetzelfde programma proberen te verkopen, zijn enkel geïnteresseerd in de commerciële zijde van het beroep met alle technische gevaren dat dit met zich mee kan brengen. Een slecht/onaangepast programma kan uw motor beschadigen!


De 20% regeling van C.T.H. Chiptuning



Enkele testen van eenzelfde motor (Volvo 2400 d 163 pk 400 nm):

Er van uitgaande dat deze motor en aandrijflijn en reserve van 25% heeft (dit voorbeeld gaat wel om de softwarematig afgeknepen versie van 185 pk) dit wil dus zeggen dat er maximaal 68 pk en 100 nm koppel gewonnen mag worden.

Wij zullen dus nooit hoger gaan dan een winst van 20%, dus 59 pk en 80 nm koppel. Dit om toch nog een beetje reserve te behouden.

Enkele voorbeelden van vermogen- of chiptuning

Enkele voorbeelden van een vermogentuning of chiptuning.

Test 1 een vermogenwinst van 42 pk en 73 nm koppel.

Voor ons is dit de perfecte en verantwoorde tuning.

Test 2 een vermogenwinst van 48 pk en 112 nm koppel.

Het vermogen is voor deze auto nog geen probleem maar het koppel is zeker te veel van het goede.

Test 3 een vermogenwinst van 54 pk en 108 nm koppel.

Hier zit het vermogen al tegen de limiet en het koppel zeker te hoog.

Kennis, ervaring en testwerk

De verschillen die wij hier aantonen van hetzelfde type motor zijn dus gemakkelijk haalbaar. Maar met een vermogentuning zonder testbank komt dit zeker niet aan het licht en na verloop van tijd zullen de problemen dan ook gaan optreden. Op de weg kunt u onmogelijk voelen hoeveel er uiteindelijk wordt gewonnen en dat is toch van groot belang voor de levensduur van uw auto.

Een goede chiptuner dient zijn grenzen te kennen en kan niet altijd aan de volledige wens van de klant voldoen, daar het maximum eruit halen niet altijd het beste en voordeligste is. Voor een goede vermogentuning is nu eenmaal zeer veel kennis, ervaring en testwerk nodig, maar ook het juiste en beste materiaal om mee te werken.



Ons welgemeende advies bij chip- of vermogentuning

Laat u ook niet verleiden tot zeer hoge vermogenswinsten dat is dus altijd een onbetrouwbare tuning op de langere termijn.


Een perfect uitgevoerde en geteste vermogentuning kost meer tijd en is daardoor dan ook iets duurder, maar u kunt beter een paar honderd euro meer betalen en verzekerd zijn van perfectie, dan nadien met de problemen te zitten. Wij doen helaas wekelijks auto's opnieuw die bij een andere goedkopere tuner zijn getund. Zelfs enkele die over een testbank beschikken maar hem meer voor de reclame dan voor het testwerk gebruiken.

Dus met andere woorden: laat uw auto nooit tunen zonder dat deze op een vermogentestbank individueel en op maat wordt afgesteld en gecontroleerd.

Nieuws

27/04/2016

Momenteel lente actie met tot wel 35 % korting

Lees meer